Geplaatst in Americana, Amerika, christendom, geloof, Mijn muziek

A song for saturday (2)

Het idee dat God het kwaad straft is duizenden jaren oud en voor heel veel gelovigen tot troost geweest en nog steeds tot troost.
Of het ook waar is?? Je ziet er niet altijd evenveel van, laat ik zo formuleren. Wat achter de horizon van het leven ligt zien we natuurlijk niet. Misschien is er een hiernamaals waar de schurken hun verdiende loon ontvangen, dat zou best kunnen.

In het liedje God’s gonna cut you down wordt het geloof in een wrekende God verwoord. Ik kende het al in de uitvoering van wijlen Johnny Cash uit 2006, maar nu is er een nieuwe versie van, vertolkt door een kleinzoon van de legendarische zanger. Hij heet Thomas Gabriel en heeft een leven van drank, drugs, rehab, terugval en gevangenisstraf achter zich. En zijn stem klinkt vaak als die van zijn opa 🙂

Misschien iets voor Poetin om eens naar de tekst van dit liedje te luisteren?? 😦

4 gedachten over “A song for saturday (2)

  1. Vroeger, als een in de ogen van rechtvaardige mensen, een schurk meteen tegen de lamp liep of erger was de uitdrukking, ‘zie je, God straft meteen’. Nou dan heerft God een zekere bijziendheid of laat hij dat straffen over aan Lucifer in de Hel want echt grote misdadigers worden zelden gestraft. Denk aan Lenin, Stalin, Mao, Fidel Castro, de diverse Jihadistische leiders, beulen, moordenaars, verkrachters. Nee, God is rechtvaardig denk ik, maar stond ook bekend om het neerleggen van allerlei plagen over de mensheid. Die moest lijden om zijn doel te bereiken. Is het altijd rechtvaardig? Nee! Maar dat gooien echte christenen meteen onder de noemer van ‘ondoorgrondelijke wijsheid’…. Geloof blijft een bijzonder fenomeen…

    Geliked door 1 persoon

    1. Daar zit ik ook mee: Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot die blijkbaar de vrije hand kregen van God. Daar kun je met je verstand niet bij. Misschien zijn die joden uit de gaskamers nu bij God in de Hemel en hebben ze het veel beter. Anders weet ik het ook niet.

      Like

      1. Ik hoop dat maar en dat die arme mensen (hun ziel) mogen beslissen dat de echte daders direct naar beneden worden gestuurd voor een meer dan terechte eeuwige straf…

        Like

Plaats een reactie